Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

Tom Tom Bomson är en människa, far till Bom Bom, Stefanie och åtminstone ytterligare en son, och ägare av den lukrativa plommonfarmen Bomsons plommongård. Han våndas inte bara över svåra skador, utan även tanken på att han är en värre far än Thorsten Flinck.

Historia[]

Tom Tom var i sin ungdom väldigt kraftigt byggd. På senare tid deltog han i kriget mellan Meridierna (med hjälp av staden Marmorac) och Kranfordklanen (med hjälp av landet Gnosh), till dess att han skadades svårt i striderna, varpå han togs till ett kloster i Kranford för att vårdas. Vid klostret konstaterades det att skadorna (bland annat pilar i tårkanalen respektive magen, samt en förlorad vänsterarm) var så pass allvarliga att Tom Tom inte skulle kunna räddas, och han blev kvar på klostret för att invänta sin död.

På sin dödsbädd besöktes Tom Tom av sin gamle vän, barden Galfner, i sällskap av dennes kusiner Dagny och Kennoth Besk samt deras följeslagare Reimar Gyllenfinger. Tom Tom bad sin gamle vän att hämta hem hans son Bom Bom, som gått med i rebellgruppen Desertörerna. Den döende Tom Toms eventuellt sista önskan var att Bom Bom skulle återvända till familjegården för att ta över verksamheten. 

Advertisement