Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

Ravens Rövare är det fjärde äventyret i den första säsongen av Rollspelsklubben.

Handling[]

De två städerna Malbec och Visbor är viktiga handelspartners. Visbor ligger vid havet och Malbeck i anslutning till bergen och malmfälten. Mellan städerna breder den läskiga Gollenskogen ut sig.

I flera år har dessa städer fört intensiv handel, dessvärre en väldigt riskfylld handel. För att göra alltsammans lättare har de båda borgmästarna byggt en landsväg mellan Malbec och Visbor. Det hela har varit en stor framgång, tills för några månader sen när ett rövarpack ledd av den mystiske Raven har härjat.

Mängder av rikedomar har försvunnit in i skogarna och människor vågar inte handla mer. Några adelsmän och adelskvinnor har dessutom kidnappats och Raven och hans gäng har begärt ut stora lösensummor. En personkult har formats kring Raven, då han av många anses vara en ädel rövare. Han är vänlig mot sina gisslan och han dödar ingen som inte anfaller först. Dessutom går det rykten om att han skänker stora belopp till de fattiga i Malbec och Visbors kåkstäder. Detta har gjort att dessa fattiga har anslutit till hans grupp.

Borgmästarna i Malbec och Visbor har utlyst en belöning på 2000 guldmynt vardera till den som kan föra Ravens kropp till någon av städerna. Samt det dubbla beloppet om han tas levande. Men det finns även en stor skattegömma i de mörka skogarna som kan locka.

De fyra hjältarna Slas Sanningssägare, Våd Snolofsson, Shinji Onishi och Bongo, son av Dingo ska nu, antingen fånga Raven eller hitta skatten. Då de befinner sig i en ekonomisk situation. Ett förslag är att infiltrera rövargänget.

Lyssna här[]

  1. Del 1
  2. Del 2
  3. Del 3
  4. Del 4
Advertisement