Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

"SLÅÅÅÅ AAAAV MIIIG HATTEN!!!"

Monika Björnhuvud Plöjer, dotter till Anita och Peter, är en kvinnlig dvärggladiator av Samso.

Personlighet[]

Monika är känd för sitt heta temperament och en benägenhet att ständigt dra sitt stridsgissel.

Monica är också en mycket misstänksam och girig karaktär. Hon vill alltid ha extra betalt för uppdrag, och vill framförallt inte bli blåst. Hon brukar ofta begära att få en större andel av belöningen för slutförda äventyr än de andra äventyrarna i gruppen.

Hon hamnar på grund av sitt grälsjuka sätt ofta i bråk och ibland handgemäng, med såväl vänner som fiender.

När hon dricker äppelcider (eller vilken alkoholhaltig dryck som helst) blir hon ”glad och mordlysten.”

Utseende[]

Monika påminner till utseendet om en yngre Martin Ljung, fast med svinrygg och liten underkäke.

Hon är lätt att känna igen då hon bär ett björnhuvud med ankhuvud på björnhuvudet som hatt.

Historia[]

Uppväxt[]

Monika Plöjer växte upp tillsammans med sina föräldrar Anita och Peter. Tidigt märkte föräldrarna att Monika hade ett hett temperament och förälskelse till våld. Vid åtta års ålder bestämde de sig för att skicka henne till Beckbury park knight school där hon skulle utbildas till en krigare för att kunna behärska sitt temperament. Monika var med och slogs i Slaget om Beckbury park knight school där kattman tagit över skolan. Monika dräpte en kattman och använde dess huvud som hatt. Efter examen på Beckbury park knight school bestämde sig Monika att bli gladiator och flyttade till Samso för att slåss i deras gladiatorgrop. Vid 54 års ålder bestämde sig Monika att lämna gladiatorlivet bakom sig och istället bege sig ut i världen på äventyr.

Gravguldet i Grador[]

Efter att motvilligt gått med på att hjälpa gasten Marvolt med att hinna dennes älskade Patricia, hamnade äventyrargruppen öga mot öga med en björnmamma i sin färd genom Bredvidsskogen.

Monika gav sig på björnen, och blev då ihjälslagen av den. Hon återupplivades dock av magikern Gorbar i gruppen. Monika berättade att medan hon var död så satt hon och pratade med Adolf Hitler och Sune Mangs, och kunde inte avgöra vem av dem som var värst.

Senare dödade gruppen samma brunbjörn. Monika tog då björnens huvud som hatt. Det är detta björnhuvud till hatt som Monika sedermera blivit känd för.

I Bredvidskogen blev Monika senare även utslängd och portad från restaurangen Dunkers Hus, då hon vägrade sluta sjunga och härja.

Gojans gladiatorgrop[]

Professor Proppereus[]

Slakten vid Sågtandsdalen[]

Sandland[]

Mårdgårds mist[]

Relationer[]

Göfnagrim: Monika säger sig känna Göfnagrim från mini-lekis. Göfnagrim förnekar dock detta.

Äventyr[]

Dödade[]

Galleri[]

Advertisement