Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

"Sluta håna mig! Jag är en gast!"

Mandor Marvolt är gast och Vesselbergets beskyddare. Han förekom första gången i äventyret Gravguldet i Grador, där han agerade uppdragsgivare åt äventyrarna.

Han är ganska artig och trevlig att samtala med. Han är dock känslig för att bli hånad.

Innan han blev gast var han en livfull ung man som var förälskad i en kvinna vid namn Patricia.

Mandor blev förrådd och brutalt mördad av Kranfordklanen som sedan kidnappade hans fästmö Patricia. Han vill inte tänka på om Kranfords soldater våldtog Patricia. Men han har tänkt på det.

Ända sedan han mördats har Mandor hemsökt borgens ruiner och väntat på att en äventyrare ska komma förbi och frige honom. För att bli fri måste hans trolovade fritas och återvända till Vesselberget. Synen av henne kommer att göra Mandor fri från berget.

Efter flera äventyrares misslyckade försök att frita Patricia, mötte Mandor till sist äventyrarna Monika PlöjerNed KlenPescatore Vesuvio och Gorbar. Äventyrarna godtog uppdraget i utbyte mot löften om en skatt som ligger gömd på Vesselberget. Den grävdes ner av ett rövarband som Mandor dräpte.

Äventyr[]

Advertisement