Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

Halvorcherna är en vedervärdigt homogen blandning av människa och orch, kan det tyckas i varje fall. I själva verket är de i praktiken människor med orchiska drag, till så utseende som sin natur, betydligt mer människor än orcher. T.ex har de möjlighet att lära sig magi, vilket är helt uteslutet för alla svartfolk.

Halvorcher blir till som resultat av en sexuell förbindelse mellan människor och orcher. Normalt handlar det om människokvinnor som blivit våldtagna av manliga orcher då orcher till det yttre är ytterst motbjudande för människor och får frivilligt kan tänka sig sexuellt umgänge med orcher. Detta gör givetvis att halvorcher är mycket sällynta men när de tillkommer så blir det ofta flera på en gång eftersom orcherna sällan nöjer sig med en enda kvinna om de ändå överfaller en hel by.

Halvorcher liknar i stort sett vanliga människor med tre orchiska drag. De har alltid svart kraftigt hår över hela kroppen samt mörk hy, de har gula ögonvitor och de är ovanligt kraftigt byggda.

Egentligen är det ingen större skillnad mellan halvorcher och människor men omständigheter i uppväxten gör att halvorcherna ofta är förbittrade, desperata, förhärdade enstöringar, hatiska mot människor och allt som har med dem att göra. I bästa fall så luckas flera halvorcher sammanstråla och därefter håller de ihop. Sådana band av halvorcher blir oftast lika väl sammansvetsade som om de vore enäggssyskon allihopa.

Grundegenskaper []

Egenskap Tärning Typvärde
Styrka 3T6+2 13
Storlek 2T6+4 11
Fysik 3T6+2 13
Smidighet 2T6+2 10
Intelligens 3T6 11
Psyke 3T6 11
Karisma 2T6+1 8

Äventyrare[]

Advertisement