Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

Gojans Gladiatorgrop är det andra äventyret av Rollspelsklubben Höstsäsong 2017.

Handling  []

De fyra äventyrarna Monika Plöjer, Gurgel, Kristina Glenning och Tyrone-Mo av Pommern befinner sig i hamnstaden Batik. Det ligger strax söder om Bedinin och är liksom sin nordliga granne ett ökenlandskap. Batik är känd för sina kryddodlingar som sträcker sig vitt och brett. Ni har just anlänt till staden. Batik är även känt för sina luftfarkoster. Tack vare en gas som hittas i bergen runt staden kan man fylla stora säckar och lyfta. Det är ett populärt resmål bland de kringliggande ländernas adel att åka till Batik för att ta en liten tur ut till öarna Bedjar och Kali strax utanför kusten. Där väntar sol och bad i de stora massagehusen på dessa öar. Öarna är mytomspunna och man kan bara resa dit med luftfarkost eller båt. Detta har gjort att många i Batiks slumstäder drömmer om att få någon dag resa till Bedjar och Kali. Ni sitter på världshuset Monas Gäststuga. Det ligger i anslutning till stadens stora torg och den berömda statyparken. Luftfarkosternas inkomster har gjort att stadens skyline består av en massa smala höga torn, så kallade perronger. Där står luftskeppen fastvirade, likt jyckar utanför ett snabbköp. De dagar då luftfarkosterna är i hamn kan ibland det vara så många ballonger ovan att de täcker fullständigt solen. Det finns gott om ankor i Batik. Deras låga vikt gör dem åtråvärda för att arbeta på luftfarkosterna. Det är tidigt på morgonen och äventyrarna har övernattat i hamockrummet som finns på övervåningen på Monas Gäststuga som drivs av Mona. Ni ska nu planera er framtida färd. Innan ni kom hit så befann ni er i Mörka Gollenskogen där ni lyckades fånga en Rese. Denne heter Bulk. Ni tog den medan den sov. Den befinner sig just nu, kraftigt drogad i stallet intill Monas Gäststuga, i en stor låda bakpå en vagn som dras av era två hästar. Er plan är att på något sätt sälja Bulk och tjäna pengar på denne. Ni behöver pengarna eftersom att ni är skyldiga legoknekten Garvard en avsevärd summa efter ett tidigare äventyr. Summan har ränta och ni måste skynda er att betala av den.

Sammanfattning []

Del 1[]

LYSSNA HÄR

Del 2[]

LYSSNA HÄR

Del 3[]

LYSSNA HÄR

Del 4[]

LYSSNA HÄR

Advertisement