Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

En ljuvlig jakt är det andra äventyret i den tredje säsongen av Rollspelsklubben.

Handling[]

Snön ligger som ett tjockt duntäcke över landet Nihaw. Det är ett skogsbeklätt och bergigt landskap. De fyra äventyrarna Kevin, Kjellroy, Dingo son av Zingo och Malexander Bard befinner sig just nu i byn Bergboll. Det är en vacker by placerade i en dal. Stora berg reser sig runt byn. Det är som Schweiz. Det är mycket folk i byn och det finns en anledning till varför ni är här. I norr där Bergboll ligger är man mer öppen för olika raser. Därför tillåts orcher (domesticerade) att vistas i byn. Ni befinner er på värdshuset Den Bedjande Beduinen. Vilket är en nischad krog i dessa trakter. Den har ökentema. Trots att ni är långt ifrån öknen. Man kan röka vattenpipa och beställa olika sydligare rätter (som inte är särskilt sydliga, men som försöker vara det). Äventyrarna väntar på att dom stora hornen ska blåsa som startar den stora Bock-Jakten. Varje år arrangeras den årliga Bock-Jakten. Den går ut på att man släpper loss en stor getabock. I år heter den Vicky. Och den som lyckas fånga bocken, den kommer att belönas stort med 100 guldmynt och en stor middag tillsammans med Bergbolls hövding Mazda.

En av anledningarna till att äventyrarna har ställt upp i den här tävlingen är att de har slagit vad med äventyraren Ginzy och hennes följe. Den som förlorar får lämna ifrån sig ALLA saker till den andra. Inklusive kläder. Ginzy är en rödhårig krigarkvinna som varit ute på många äventyr. Hon saknar två fingrar på höger hand och har ett ärr som går över hela hennes ansikte. Hennes skicklighet med kort spjut är vida känt. Hennes kumpaner är Dvärgen Legolas, Martin Mangler och halvorchen Borbor.

Sammanfattning []

Del 1[]

De fyra äventyrarna Kevin, Kjellroy, Dingo son av Zingo och Malexander Bard befinner sig i landet Nihaw på värdshuset Den Bedjande Beduinen i byn Bergboll för att delta i den årliga Bock-Jakten. De har slagit vad med äventyraren Ginzy och hennes följe. Den som förlorar och misslyckas med att fånga in bocken får lämna ifrån sig all sin utrustning till den andra. Malexander lyckas bjuda Ginzys grupp på förgiftat vin men drack även själv av drycken. Den enorma drycken släpps ut från sin bur och jakten är igång.

Äventyret börjar med att vi får följa den nu döda dvärgen Bongo färd i efterlivet. Bongo trillade genom ett hål i marken och träffade döden och började ta sig tillbaka för att lämna ett meddelande till sin far Dingo.

Del 2[]

Äventyrarna gillrar en fälla med gammalt lammkött i skogen i utkanten av byn. För att ta sig sig ut ur byn tvingas de råna byns smed. Kjellroy lyckas lyfta smeden för att undvika blodspill. Vid fällan hör de plötsligt hur Wind of Change med Scorpions visslas från en grönlysande grotta medan Bongo fortsätter att ta sig fram genom dödsriket.

Del 3[]

I grottan träffar de Crampus, en stor demonaktig figur. De kommer överens om att hjälpa Crampus att fånga in byns olydiga barn i utbyte mot att Crampus lockar fram bocken. Väl i byn mördar gruppen Smeden kallblodigt. De tar sig till prästens hus där de råkar avslöja sina intentioner och tvingas mörda båda föräldrarna innan de skäl barnen. Medan Bongo fortsätter att ta sig fram genom dödsriket fortsätter de andra i den levande världen att röra sig mot fiskestugan.

Del 4 []

Advertisement