David Kai Lennart Abel Baker Sundin, född 23 maj 1976 i Väderstad, är en svensk reklamare, programledare, komiker och skribent.

David Sundin har arbetat i reklamvärlden och med humor, bland annat med Killinggängets Spermaharen (2001-2002) och 1000 Apor, "Sveriges största humorsajt", (2008-2009). Sundin driver humorbloggen Fantasinyheter och gav 2012 ut boken Fantasinyheter 2001-2012, med ett förord av Henrik Schyffert. Under 2013 började han med standup och har uppträtt på RAW, Norra Brunn och Stockholm Comedy Club. 2014 kom Sundin på en andraplats i SM i ordvitsar. Han nominerades i kategorin Bästa manliga skådespelare i Kristallen 2015.

Sundin gick på mediegymnasiet i Uppsala och började då att skapa hemsidor. 1997 startade han sin första webbyrå, Speedway Digital Army, som sedan slogs ihop med två andra webbyråer och bildade Abel & Baker. Sedan dess har han fortsatt att driva företag inriktade på digitala annonslösningar samtidigt som han varit internetkreatör. 2002 startade han Great Works tillsammans med Ted Persson. Huvuddelen av Great Works såldes 2007 till det japanska noterade bolaget TYO Group. Efter att år 2011 ha gått med 3,5 miljoner i förlust köptes det tillbaka av ägarna följande år[6]. Trots att Great Works år 2012 hade en omsättning på 80 miljoner kronor och 51 anställda, var vinsten bara 59 tusen kronor. 2014 sålde Sundin sin del av Great Works.

Sundin var inslagsproducent åt Filip och Fredrik på Öppna dagar 2003 och myntade då "Bra eller anus", Filip och Fredriks frågelek som även blev ett inslag i High Chaparall (2003-2008). Han är också urfadern åt Döskalle & Mästerligt.

David Sundin var programledare för podcasten 80 Väldigt Goda Mackor Podcast tillsammans med Albin Olsson. Podcasten baserades på Lasse Kronérs bok 80 Väldigt goda mackor (2003, Wahlström och Widstrand) som innehåller recept på 80 mackor. Varje avsnitt av podcasten börjar med att David Sundin och Albin Olsson väljer ut en macka ur boken följt av momentet "vi går och handlar". Slutligen tillreder de mackan, äter den och ger betyget "väldigt god macka" eller "inte väldigt god macka". Efter att alla mackor hade prövats fortsatte podcasten med att laga och betygssätta mackor från ett antal andra källor och recept utöver Lasse Kronérs åttio.

Sundin var återkommande deltagare i podcasten Alla mina kamrater och programledare och producent för radioprogrammet och podcasten Fantasipanelen samt programledare för Alla är komiker i Sveriges Radio P4. Har även gästat podcasts som Till slut kommer någon att skratta, Arkiv Samtal och Fyllepodden.

I Rollspelsklubben spelar David jägaren Shinji Onishi och kvacksalvaren Harley Davidsson.