Rollspelsklubben Wikia
Advertisement

Barden Barors barn är det tredje äventyret i den första säsongen av Rollspelsklubben.

Handling[]

I landet Midsol är barden Baror en superkändis. Han har spelat för samtliga hov i de 13 rikena. Hans rikedomar är så omfattande att han – för inte så länge sen – köpte ett stort slott. Där har han inrättat en musikskola. Dessvärre har Barors två barn, en yngre son (Ulf 6) och en äldre dotter (Ulfina 8) – kidnappats från godset. Vilka som kidnappat barnen, eller var de förts är ej känt. Barnen har varit försvunna i över en vecka.

Baror har utfärdat en belöning på 3000 guldmynt per barn mot att dessa räddas levande. Detta har lett till att trakterna kring Barors slott fullkomligt kryllar av äventyrare. Många har samlats på värdshuset Den Gnyende Grisen. De fyra äventyrarna Göfnagrim, Teaol, Legolurk Berbere och Saganoren Länskrimmalmö har bestämt sig för att söka efter Barors barn för att kunna betala av en spelskuld till den mäktige Obdullah i landet Bedininin.

Sammanfattning[]

Del 1[]

Dvärg trollkarlen Göfnagrim, alv trollkarlen Teaol, den lärde alven Saganoren Länskrimmalmö och dvärgen Legolurk Berbere befann sig i byn Ballsala. De besökte värdshuset Den Gnyende Grisen i hopp om att finna information som skulle leda dom i rätt riktning efter de försvunna barnen till den berömda barden Baror vars säkra återlämnande skulle resultera en gedigen belöning.

Efter att Teaol örfilat dvärgen Gluffs och Göfnagrim avstyrt handgemänget med hjälp av mjöd till Gluffs kompanjoner "Dvärgpacket", beslöt sig gruppen att locka ut den aroganta äventyraren Garvard ut mot stallet där de planerade att dräpa honom. Dessvärre misslyckades planen och Legolurk ramlade omkull när han försökte hugga Garvard i ryggen och fick istället sin arm avkapad. Göfnagrim skickade en blixt i Garvards ben. Garvards gäng kom till undsättning var vid Teaol trollade fram en salamander medans Saganoren skjöt en pil som missade. Den armlöse Legolurk försökte förhandla med Garvards gäng, slaget upphörde men gruppen tvingades fly och tog med sig Legolurk arm och red från platsen.

LYSSNA HÄR

Del 2[]

Dvärg trollkarlen Göfnagrim, alv trollkarlen Teaol, den lärde alven Saganoren Länskrimmalmö och dvärgen Legolurk Berbere letade i landet Midsol efter barden Barors barn som försvunnit under mystiska omständigheter. Efter att ha flytt byn Ballsala sökte sällskapen sydd under i en skogsdunge. Där snubblade de över en sovande man vid namn Lasse Bullgård, efter att ha övervägt att döda Lasse sa Göfnagrim att hon gillar att bli dragen i skägget när hon bli knullad till Lasse som släpptes på frifot. Gruppen red vidare och hade en meningslös konversation med några alven på en kärra. Menade de vilade träffade Teaol den deprimerade demonen Fjäss som gick och släpade på sin döda bror. Mötet födde idén till att resa mot det Döda tornet för att där söka efter barnen. Göfnagrim sparkade Teaol på smalbenet.

LYSSNA HÄR

Del 3[]

Dvärg trollkarlen Göfnagrim, alv trollkarlen Teaol, den lärde alven Saganoren Länskrimmalmö och dvärgen Legolurk Berbere letade i landet Midsol efter barden Barors barn som försvunnit under mystiska omständigheter. Tvivelaktiga ledtrådar har lett dem till det döda tornet. Vid tornets entré kastade Göfnagrim en sten i bakhuvudet på Teaol som knockade honom medvetslös. De tre andra undersökte tornen och fann att det var en hemvist för en grupp kattmän. Gruppen kom överens om att kasta in Teaol till kattmännen. Katterna anföll Teaol och då klev Saganoren in i rummet och sa "Tja guys ta det lugnt", vilket hejdade katterna tillfälligt. En blodig strid utkämpades där två av kattmännen dödades. Tornet visade sig dock vara en återvändsgränd och gruppen lommade ut besvikna och slog sig ner vid Morgsjön för att vila. Efter att Göfnagrim och Teaol onanerat bestämde sig Legolurk för att råna två förbipasserande riddare. Göfnagrim skadade sig allvarligt i benet och kan inte längre gå medans Legolurks hjälm räddade honom från en säker död.

LYSSNA HÄR

Del 4[]

LYSSNA HÄR

Advertisement